Další argument k vlivu energie místa na úspěšnost studia.
Poměrně významný autor Christopher M. Bache, seriózní vysokoškolský profesor, napsal knihu The Living Classroom, v níž dokazuje existenci něčeho, čemu říkám „kopírování tělových programů".
Jde o to, že lidé si nepředávají zkušenosti jen slovy nebo tím, že navzájem napodobují své pohybové stereotypy - jako ve sportu nebo v baletu - ale i tak, že kopírují něco jako software, který je zřejmě uložen někdě v našem těle a předáván mimoslovně.
Všeobecně se má za to, že 70-90 % lidské komunikace se odehrává mimoslovně, takže to není zas tak převratná myšlenka.
Bache si dal dvě a dvě dohromady a došel k závěru, že není možné, aby se studenti ve škole učili tak rychle jak se učí, jen na základě verbální komunikace. Musí tady být další kanály...a ty v rámci vysokoškolských přednášek nejsou o napodobování sportovních stylů, ale právě o kopírování „tělového softwaru" v němž jsou zakódovány dlouholeté zkušenosti přednášejících.
Už několik let dělám v Česku i v zahraničí (USA, Švýcarsko) semináře, které učí speciálně dovednost kopírovat tělové programy. Říkám jim Napojení Plus.
Všiml jsem si, že jednou z nezbytných podmínek toho, aby ke kopírování tělového softwaru docházelo, je vysoká hladina energie v organismu toho, kdo program kopíruje - v organismu žáka.
Pokud je škola umístěna v oblasti s vysokou hladinou geo-energie, má student automaticky lepší šanci programy bez námahy zkopírovat.
Už dávno jsem si změřil, že například dvě slavné školy Harvard a MIT (Massachusatts Institute of Technology) jsou umístěny v oblasti s mimořádně vysokou hladinou geo-energie...a jeden z triků, který použivají k udržování dobré pověsti a vysoké kvality výuky je, že si zvou mimořádné učitele z celého světa. Nejen akademiky, ale také špičkové lidi z praxe. Pokud předpokládáme učení kopírováním tělových programů, mají tyto školy obojí: učitele, z nichž se vyplatí kopírovat zkušenosti a vysokou energii, která to umožňuje.
Doporučuji mít to na paměti, když posíláte do školy svoje děti. Pokud nemáte peníze na Harvardské školné...což nemá snad nikdo z normálních smrtelníků, vyhněte se školám s nízkou hladinou energie. Ani netušíte jaký dárek na celý život svým dětem poskytnete!
Jan Jílek